Informe de l’OITAF sobre l’experiència de les estacions d’esquí als països en els que es va poder esquiar (gairebé) amb normalitat

Informe de l’OITAF sobre l’experiència de les estacions d’esquí als països en els que es va poder esquiar (gairebé) amb normalitat

Posted by SEMSA in Transport per cable
L’OITAF ha redactat un informe d’experiència amb el resultat que l’obertura de les instal·lacions de transport per cable no té cap influència detectable a la pandèmia. Si es respecten les normes d’higiene i les mesures organitzatives, el risc de contagi és extremadament baix. Les instal·lacions de transport per cable tenen una importància fonamental per a l’economia pel seu impacte directe al turisme i a tots els sectors relacionats.

Enquesta OITAF/FIANET

En col·laboració amb l’OITAF i la FIANET, s’han fet preguntes a les associacions d’operadors dels Estats Units, Suïssa, Suècia, Noruega i Finlàndia. En aquests cinc països es va poder esquiar (gairebé) amb normalitat durant l’hivern del 2020/21.

L’enquesta incloïa, entre d’altres, els temes relatius a les respectives protocols sanitaris aplicables, com l’obligació de portar mascareta, les normes de distància i el seu control, la desinfecció, les restriccions de capacitat i preguntes generals sobre la relació entre la pandèmia i el funcionament de l’estació d’esquí, l’obertura de restaurants i hotels i les restriccions de mobilitat nacionals.

L’avaluació de les preguntes va donar les conclusions següents:

L’obertura dels telefèrics no té una influència detectable al curs de la pandèmia.
Les associacions dels operadors dels països enquestats no han tingut coneixement de cap cas de contagi a les instal·lacions de transport per cable o a l’estació d’esquí.

Fora del funcionament de les instal·lacions de transport per cable, es van registrar casos aïllats de contagi a aquells restaurants que van poder obrir.

Els protocols sanitaris i les mesures organitzatives s’assenyalen com a factors clau per a l’èxit de l’explotació.
Manteniment de la distància (1-2 m), obligació de portar mascareta, organització de les cues, venda d’entrades per internet, acompanyament als usuaris en punts clau, evitar aglomeracions, desinfecció de vehicles tancats.

Als cinc països no es va regular el nombre màxim d’usuaris de l’estació d’esquí.

Estudi de l’Empa suís sobre el risc d’ infecció als telecabines:

Es va mesurar la renovació de l’aire durant el trajecte a dues instal·lacions de transport per cable. Les investigacions van revelar el següent:

  • 138 renovacions de l’aire per hora a una telecabina de 8 places amb les finestres obertes.
  • 42 renovacions de l’aire per hora a una cabina gran (80 persones) amb les finestres obertes.
  • Per comparar: 7-14 renovacions de l’aire per hora al tren, 1 renovació de l’aire per hora en una oficina.
  • Durant el trajecte en una telecabina o en un telefèric de vaivé amb les finestretes obertes, la probabilitat de contagi és extremadament baixa, a causa de la gran renovació de l’aire i a la brevetat del trajecte (normalment menys de 10 minuts).

L’estudi és interessant i demostra que a les instal·lacions de transport per cable s’obtenen resultats extremadament bons en comparació amb altres sistemes de transport.

L’estudi està disponible en alemany, francès i anglès al següent enllaç: https://www.empa.ch/web/s604/corona-risiko-in-der-seilbahn

Les limitacions de capacitat també presenten una altra cara de la moneda.
Amb una capacitat de transport normal, amb prou feines es formen cues. En cas d’una restricció de la capacitat de transport, cal esperar temps d’espera més llargs i grans aglomeracions.

Resum:

Les experiències dels països esmentats, en què va ser possible el funcionament (gairebé) normal de les instal·lacions de transport per cable, no van revelar cap relació comprovable entre el funcionament de les instal·lacions de transport per cable i la pandèmia. El risc de contagi a les instal·lacions de transport per cable és extremadament baix si s’observa un concepte de higiene adequat i s’adopten les mesures organitzatives apropiades, tenint en compte la gran renovació de l’aire i el temps de trajecte breu.

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedinShare
09 des. 2021 no comments

Post a comment

Aquesta web utilitza cookies per a obtenir dades estadístiques de la navegació dels usuaris. Si continues navegant considerem que n’acceptes l’ús. Més informació   
Privacidad